Ondernemingen zijn vandaag bezig aan een digitale transformatie. Om optimaler te werken, hun klanten nog beter te ondersteunen en om mee te zijn met hun tijd. De digitale make-over van hun technische dienst en facility management mag daarbij zeker niet ontbreken.

Beheer uw technische dienst niet langer in Excel
Stel, u loopt rond in uw bedrijf en u ziet dat er een bepaald toestel niet functioneert. Hoe gaat u dit doorgeven aan de technische dienst? Bij veel bedrijven gebeuren de meldingen via e-mail of telefoon. Of worden ze persoonlijk meegedeeld in de gang. De technische medewerkers zullen op hun beurt alle meldingen bijhouden en opvolgen in Excel, of zelfs op papier. Contracten of technische documenten vliegen in mappen – op de pc of zelfs fysiek in de kast.
Dat dit vele nadelen heeft, hoeven we u niet te vertellen. Denk maar aan tijdverlies, dataverlies, een gebrek aan rapportering en een ongestructureerde opvolging van to do’s of zelfs contracten en keuringen. Vaak zal u bijvoorbeeld niet weten wat het onderhoud van een machine of gebouw kost.
Wat zoeken moderne bedrijven?
Succesvolle bedrijven zorgen vandaag voor een digitale make-over. Iedereen wil alle informatie overal en altijd ter beschikking hebben. Er zijn al veel processen gedigitaliseerd. Technische diensten en facility management mogen zeker niet achterblijven. Hoe? Door het gebruik van een performante tool die alle informatie bijhoudt en optimaal aanwendt.
Vijf criteria voor een optimale tool voor uw technische dienst
1) Gebruiksvriendelijk: snel aan te leren en makkelijk in gebruik. De tool moet de dagelijkse werking van de technische dienst vergemakkelijken, niet bemoeilijken.
2) Meerwaarde: dankzij de tool moet u technische interventies efficiënter kunnen aanpakken. Door beter en sneller de problemen te kunnen oplossen, en door te kunnen teruggrijpen naar vorige oplossingen.
3) Rapportering: in één oogopslag kunnen zien hoe uw medewerkers ingepland zijn, wanneer een preventief onderhoud ingepland is, of zelfs hoe de technische ‘gezondheid’ van uw bedrijf ervoor staat.
4) Betaalbaar: een tool hoeft geen stukken van mensen te kosten om te bereiken wat u wil.
5) Responsive: u moet de software overal en altijd kunnen gebruiken, op eender welk toestel.
Orbid-software JobRunner: vanuit de praktijk gegroeid
JobRunner is de software van Orbid waarmee u uw technische dienst en facility management nog efficiënter kan beheren. De tool is ontwikkeld met hulp van mensen uit de praktijk. Samen met technische verantwoordelijken en facility managers tunen we de tool volgens wat ze echt nodig hebben.
Dankzij JobRunner werkt u meer taken af per dag. U maakt beslissingen op basis van duidelijke rapporten & cijfers. Met een beperkte investering (JobRunner is te koop of te huur), start u al na een kort implementatietraject.
Gratis demo JobRunner
Wil u gratis kennismaken met JobRunner? Neem gerust contact op met één van onze experten, wij helpen u graag verder. Lees ook waarom klanten zoals Novy en Broeders van Liefde graag met JobRunner werken.