In de dagelijkse samenwerking op de werkvloer of online, is het belangrijk om ons gedrag en communicatie zo goed mogelijk af te stemmen op de andere persoon. Onzekere tijden zorgen er echter voor dat we als mensen prikkelbaarder worden, sneller geïrriteerd zijn, minder verdragen van elkaar, … We plooien terug op onze waarden en gedragingen vanuit onze eigen persoonlijkheid.

Hoe kan u in deze (post-)coronatijden de signalen van prikkelbaarheid, irritatie, stress, angst, onzekerheid of demotivatie bij uw medewerkers herkennen? En op welke manier kan u hier als organisatie of leidinggevende best mee omgaan? Hoe kan u ervoor zorgen dat uw medewerkers alert zijn voor elkaars signalen en samenwerken in deze nieuwe omstandigheden met oog en respect voor elkaars eigenheid?
Inzicht in persoonlijkheden
Tijdens een crisis of onzekere periode gaat iedereen anders om met de situatie. De ene persoon krijgt last van angst, stress en somberheid, de andere doet door alsof er niets aan de hand is. Dankzij inzicht in de verschillende persoonlijkheden op de werkvloer kan u belangrijke signalen gemakkelijker herkennen en er tijdig op inspelen. Bovendien biedt het ook een leidraad om onderling vlotter samen te werken in deze moeilijke omstandigheden.
Onze aanpak
Orbid kan u ondersteunen via opleidingen & coaching bij deze topics. Aan de hand van een theoretisch maar pragmatisch persoonlijkheidsmodel krijgen uw medewerkers inzicht in de verschillende persoonlijkheidsstructuren. Op die manier leren ze zichzelf en hun collega’s beter kennen en ontdekken ze hoe ze de verschillende persoonlijkheden het best aanpakken.
Interesse?
Wil u meer weten of wenst u graag een offerte op maat? Contacteer gerust onze experten, wij helpen u graag verder.
Contacteer ons
Voor deze dienstverlening kan u financiële steun krijgen via KMO-Portefeuille.