Hoort u collega’s wel eens zeggen dat “de communicatie wel beter kan”? Of dat “er een misverstand was”? In de interactie met anderen zit er vaak veel ruis op de communicatie. Hoe kan u ervoor zorgen dat medewerkers gerichter en efficiënter communiceren, met oog voor elkaars eigenheid? Hoe kunnen ze hun eigen persoonlijkheid en deze van anderen beter inschatten en zo stressvolle situaties vermijden?

Doelgroep
Deze opleiding is interessant voor elke medewerker, van uitvoerende tot leidinggevende medewerkers, van junior tot senior niveau in de organisatie.
Aanpak opleiding
- Aan de hand van een theoretisch maar pragmatisch persoonlijkheidsmodel krijgen de deelnemers inzicht in de verschillende persoonlijkheidsstructuren en de sterktes en valkuilen die hiermee gepaard gaan.
- De 4 hoofddynamieken worden toegelicht en vervolgens geoefend op basis van rollenspelen en reële cases (uit de dagelijkse praktijk van de deelnemers).
Resultaat
De deelnemers leren in deze opleiding waar hun persoonlijke voorkeur ligt en hoe ze dit model kunnen toepassen en gebruiken in de dagelijkse praktijk. Ze leren zichzelf en hun collega’s beter kennen en begrijpen wat ze kunnen doen om de onderlinge samenwerking vlotter te laten verlopen.
Interesse in deze opleiding?
We kunnen deze opleiding apart aanbieden of als onderdeel van een coachingstraject. Bij ons op kantoor, of bij u ter plaatse.
Neem gerust contact op met onze experten, wij helpen u graag verder.
Wil u graag inspiratie opdoen over dit topic? Vraag dan hier de gratis webinar 'Van social distancing naar social understanding' aan.
Ontdek hier meer over onze opleidingen en HR-dienstverlening.
Voor deze dienstverlening kan u financiële steun krijgen via KMO-Portefeuille.
Lees hier onze samenwerking met Ingenium.