U bent ingeschreven op de Orbid nieuwsbrief

Terug

5 redenen om in te zetten op CRM

Als bedrijf wil u uw klanten door en door kennen. Zodat u hen op maat kan ondersteunen en hen zo lang mogelijk als klant kan houden. Ook potentiële klanten wil u op een gepaste manier benaderen. Maar hoe verzamelt u alle relevante informatie, waardoor u een sterke klantrelatie opbouwt en een boost geeft aan uw omzet? Met de juiste CRM-software bent u alvast op de goede weg. Wij geven 5 redenen om te kiezen voor CRM voor uw sales.

Ontdek Microsoft Dynamics 365 for Sales

Maakt u al gebruik van CRM for sales?

1) Versterk uw relatie met de klant

Wat vinden uw klanten van uw producten en dienstverlening? Worden klachten opgevolgd? Via CRM kan u de relatie met uw bestaande klanten optimaliseren. Vraag uw klanten om feedback via Dynamics 365 for Sales en doe iets met deze informatie. Registreer klachten of vragen en volg deze vlot op. Zo helpt u uw klant nog beter.

2) Personaliseer uw aanbod
Wat moet u aanbieden, aan wie en wanneer? 
Dankzij een sterke CRM-software verzamelt u alle info over een klant op één centrale plaats. Zo kan u hen ook diensten op maat aanbieden. Op het juiste moment en in de juiste fase van uw salesproces. Bovendien is het kinderspel om bijvoorbeeld een extra korting te geven aan iedereen die interesse toont in een bepaald product, of een heel gerichte actie op te zetten naar alle ceo’s in uw database.

3) Ken uw topklanten
Weet u welke klanten het meest opbrengen? Of met welke klanten u het vaakst contact hebt? Dankzij CRM krijgt u in één oogopslag zicht op uw topklanten en hun interacties met uw onderneming. Beschouw ze als uw persoonlijke VIP’s en investeer extra in deze bedrijven. Zet acties op waarmee u de retentie van deze klanten verhoogt, of op een eenvoudige manier extra omzet genereert.

Ontdek onze CRM FIT

4) Meten is weten
Hoeveel heeft een event gekost en wat heeft het opgebracht? Hoeveel opdrachten zitten er in de salespipe het komende kwartaal, en hoeveel kunnen deze opbrengen? Wat is de voornaamste reden dat u opdrachten wint of verliest?
CRM biedt een schat aan informatie, op alle niveaus. U krijgt via handige dashboards een duidelijk helikopterbeeld van uw onderneming. Gebruik deze info om uw diensten, marketing- en salesacties op af te stemmen. Bovendien kan u dankzij duidelijke rapporten correcte voorspellingen maken en uw budget optimaliseren.

5) Laat uw sales op volle toeren draaien
Werkt iedereen via eenzelfde proces en dezelfde afspraken? Moet uw sales vaak ’s avonds nog hun admnistratie in orde brengen? Weet u als sales manager met welke deals iedereen bezig is?

Via Dynamics 365 for Sales werkt iedereen op eenzelfde manier, met realtime data en met software dat u altijd en overal kan aanpassen. Zelfs tijdens een gesprek bij de klant, via de mobile app. Zo hoeft u ’s avonds geen tijd meer te verliezen met administratie of complexe Excels. Koppel CRM aan uw andere software (ERP, SharePoint, Outlook, ...) om alles nog efficiënter te laten verlopen.

Meer weten over CRM?

Ontdek hier alles over Microsoft Dynamics for Sales.
Of contacteer de experten van Orbid, zij helpen u graag verder.

Contacteer me over deze oplossing

  • Wij beheren uw gegevens conform onze privacyverklaring

Onze aanpak

FlexStaffing: flexibele ondersteuning in ICT, Software en HR

Dankzij de Orbid FlexStaffing kan u rekenen op de flexibele ondersteuning van experten in de domeinen ICT, Software en HR. Tijdelijk of op lange termijn, bij u ter plaatse of vanop afstand: Orbid biedt een brede waaier aan mogelijkheden om u te ondersteunen, op maat van uw onderneming.

Lees meer »